Hållbarhet
Försäljning & Kommunikation
Visar vägen till rätt handskar
Hestras handskar säljs i över 40 länder genom ett nätverk av utvalda återförsäljare, egna konceptbutiker och e- handel. Vår försäljningsstrategi bygger på personliga relationer, kontinuitet och transparent kommunikation.
En försäljningsorganisation byggd på personliga relationer
När det gäller återförsäljare och distributörer är nyckeln till en hållbar försäljningsorganisation att bygga långsiktiga relationer baserade på förtroende, pålitlighet och personlig kontakt. Vi arbetar med egna representanter i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och USA, samt utvalda lokala agenter i alla relevanta länder. Personliga möten på mässor, i våra showrooms eller under butiksbesök är viktiga för att vi ska förstå den lokala marknaden och våra återförsäljares kunder.
Många återkommande modeller och stabila priser
Åtta av tio modeller i Hestras sortiment förs vidare från säsong till säsong, och vi introducerar sällan mer än två-tre nya färger per år. Samtidigt undviker vi initiativ som bidrar till överkonsumtion. Exempelvis deltar Hestra inte i rabattdrivna försäljningskampanjer som Black Friday. Istället vill vi vägleda kunder till handskar de verkligen behöver – eller övertyga dem att köpa utbytbara innerfoder för att förlänga livslängden på sina befintliga handskar.
Detta skapar en hög grad av stabilitet och kontinuitet för återförsäljare, och gör det mer logiskt att ha kvar en handske för försäljning nästa säsong, istället för att sänka priset och ersätta den med en ny modell några månader senare.
&auto=clip)
Army Leather Heli Ski 5-finger i Hestra Concept Store.
Direktkontakt i butik hjälper oss att förstå kundernas behov och få direkt feedback på våra produkter.
Hestra konceptbutiker
Egna butiker – kunskap och personlig service
Hestra driver egna konceptbutiker i Stockholm, Oslo, Göteborg och Köpenhamn. Här får vi möjlighet att visa upp vårt breda sortiment, men också att möta våra kunder öga mot öga. Butikerna är en plats där vi delar vår kunskap om handskar – vi hjälper kunder att hitta rätt modell, ger råd om handskvård samt guidar till rätt utbytbara foder. Vi tar även emot trasiga handskar, utför mindre reparationer på plats där det är möjligt, eller skickar dem vidare till något av våra reparationscenter.
E-handel – transparens och vägledning
På vår e-handelsplattform strävar vi efter att ge tydlig information och vägledning för varje produkt. Här finns fakta om material, om fabriken där handsken tillverkats, skötselråd samt information om vilka utbytes foder som passar till respektive modell. Denna transparens hjälper våra kunder att göra rätt val, vilket både minskar antalet returer och förlänger livslängden på handskarna. Principen att inte uppmuntra till överkonsumtion gäller både i våra fysiska butiker och i Hestras e-handel.
&auto=clip)
Hestra konceptbutik, Göteborg, Sverige.